Zájezd do Anglie

Naše cesta začala u Motorestu na Starém Jičíně, odkud jsme v pondělí 6. 3. 2023 v 7.00 vyjížděli na 25 hodinovou cestu do Londýna. Nejprve jsme zamířili do Brna, kde jsme nabrali naši paní průvodkyni. Dále jsme projížděli Prahou, Plzní a ve 14.00 jsme konečně vjeli do Německa. Po cestě jsme zastavovali na benzínkách na záchod a jídlo a ani McDonald's jsme neminuli. Ve večerních hodinách jsme profičeli Belgií a pak už jsme byli ve Francii v přístavu Calais. Tady nás čekala celnice a z té jsme jeli už rovnou na trajekt. Cesta trajektem trvala zhruba hodinu a byl to opravdu zážitek. Ke konci plavby jsme šli na záď a sledovali jsme přibližující se břehy Británie.

Do Londýna jsme dorazili v úterý v 7 hodin tamního času. Vyčerpáni cestou, ale natěšení jsme vyrazili na prohlídku města. Naše prozkoumávání začalo plavbou říčním taxíkem po řece Temži do centra města, odkud jsme mohli vidět památky rozprostírající se podél řeky. Dopoledne jsme navštívili Muzeum voskových figurín Madame Tussauds a svezli jsme se také na Londýnském oku, ze kterého byl nádherný výhled. Potom jsme šli přes Westminster bridge k budově Parlamentu a Westminsterskému opatství. Od paní průvodkyně jsme se dozvěděli hodně zajímavostí o historii města.

Po celém Londýně jsme míjeli i spoustu doubledeckerů a telefonních budek, které jsme bez fotky nemohli opustit. Náš první den jsme zakončili návštěvou Trafalgarského náměstí a pak už jsme přecpaným metrem jeli k autobusu, který nás zavezl na parkoviště, odkud si nás vyzvedly naše hostitelské rodiny. Většina z nich byla moc fajn! Povídali si s námi, hráli hry a my jsme mohli objevovat jejich kulturu, zvyky a jídlo.

Ve středu jsme navštívili Oxford, kde jsme si prohlédli jednu z nejznámějších kolejí Christ church college. Tam jsme se prošli a vyfotili se například na schodech, kterými šel Harry Potter poprvé do Bradavic, a nakoukli do jídelny, kde se natáčel známý film. Bylo zajímavé sledovat, jak v Anglii umí funkčně spojit tradice a bohatou historii se současnými potřebami společnosti. Odpoledne jsme přejeli do Winsdoru, kde jsme si prošli město a šli jsme se podívat také k hradu Winsdor, který je královskou rezidencí. Večer jsme zase šli k hostitelským rodinám.

Další den jsme se ráno sbalili a rozloučili se s rodinami, jelikož se náš výlet blížil ke konci. Byli jsme se podívat v Greenwichském parku a překročili jsme nultý poledník. Pak jsme jeli vlakem do centra, kde jsme navštívili Tower a samozřejmě jsme viděli také korunovační klenoty, které byly opravdu nádherné. Z Toweru byl krásný výhled na Tower bridge, takže foťáky pořád cvakaly. Po prohlídce jsme ochutnali také tradiční britské jídlo Fish and chips a bylo opravdu skvělé! Nezapomněli jsme ani na Buckinghamský palác, který byl ještě hezčí než v televizi, a fotka před jeho branami nesměla chybět! V úterý jsme nestihli projít čínskou čtvrť, takže jsme tam taky zavítali. Všude okolo byly lampiónky, ulice byly barevné a pestré, vypadalo to tam opravdu hezky. A tím se náš pobyt v Londýně blížil ke konci.

Zpáteční cestu z Anglie do Francie jsme podnikli vlakem v tunelu 45 metrů pod mořským dnem! Po třech vyčerpávajících dnech večer v autobuse vládlo naprosté ticho. Domů jsme dorazili v pořádku kolem 18 hodin v pátek unavení, ale plní příjemných zážitků!

Za žáky 8. a 9. ročníku Olga Bendová

8. 14:35 - 15:20

Kontakty

Ředitel školy Mgr. Roman Horut
roman.horut@zssj.cz (556 752 571)
Školní jídelna (556 752 556)
ivana.krpcova@zssj.cz
Školní družina (556 720 954)